Direktlänk till inlägg 29 december 2016

Jul på Gran Canaria

Av Gustav & Filippa - 29 december 2016 23:45

Förra onsdagen satte vi oss på ett flygplan till Gran Canaria. Väl där gick färden till Arguineguin, där vi spenderade en vecka med sol och bad och bl a firade jul. Vi hade en riktigt skön semester! Vi bodde på ett jättebra hotell med all inclusive, så vi behövde aldrig gå hungriga och kunde dricka hur mycket slush vi ville. Vi hade en ljus och fin lägenhet som bestod av två stora rum och en jättestor balkong med utsikt över havet och fiskebåtarna i Arguineguin. Vi höll mest till på hotellet, som hade gott om både pooler och solstolar, men hann också med en shoppingtur till ett julpyntat Las Palmas.

På lördagen var det julafton, så då fick vi några julklappar som mamma och pappa hade smugglat med sig. Vi fick också träffa den riktiga tomten och dansa runt granen. På kvällen åt vi julbord på hotellet och till och med pappa blev imponerad av maten!

Resten av tiden spelade vi bl a tennis och umgick med våra favoriter Lollo och Bernie. Vi tog också en promenad till en strand vid namn Anfi Beach, där de hade sand från Bahamas! Där passade pappa på att inviga sitt nya Leksands-badlakan. På kvällarna var det fantastiska shower för både barn och vuxna och sista kvällen var vi stora barn med i något som heter Teen Idol. Då stod vi på en scen och sjöng inför en stor publik. Det var pirrigt, men framför allt kul! Igår var det så dags att åka hem efter en fantastisk vecka på Gran Canaria, men hade vi barn fått bestämma hade vi stannat kvar!